Regulamin rezerwacji i anulacji
WARUNKI REZERWACJI
- Ośrodek wypoczynkowy Resident Rene zwany dalej Ośrodkiem, przyjmuje rezerwacje dokonane:
Telefonicznie
B. Elektronicznie w formie e-mail
C. Osobiście
D. On-line na stronie www.rene.ustka.pl, lub portal Booking.com - Powyższe rezerwacje mają charakter rezerwacji wstępnych i w żaden sposób nie wiążą ośrodka.
- By kontakt z Ośrodkiem mógł być uznany za zapytanie o rezerwację pobytu niezbędne jest podanie przez zainteresowanego: imienia i nazwiska na które dokonywana jest rezerwacja, terminu pobytu, ilości osób w pokoju i ilości pokoi, kontaktowego numeru telefonu klienta oraz używanego na co dzień konta poczty e-mail klienta.
- O ile Ośrodek może spełnić wymagania pytającego, prześle na otrzymany od niego adres e-mail ofertę i jej warunki. Jest to równoznaczne z przyjęciem przez Ośrodek rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej*.
- Ośrodek podaje ceny w złotych; ceny zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
- Potwierdzeniem rezerwacji pobytu jest wpłacenie przez rezerwującego zadatku na rachunek Ośrodka.
- Wysokość zadatku, odpowiednia do wartości całego zamówienia – podawana jest w ofercie wysłanej na e-mail rezerwującego. Zadatek może być nie niższy niż 30% wartości rezerwacji.
- Ośrodek wyznaczy termin do którego klient zobowiązany jest wpłacić zadatek na konto w celu rezerwacji pobytu. W przypadku braku zadatku na koncie do wyznaczonego terminu – rezerwację traktuje się jako niebyłą.
- W tytule przelewu klient ma obowiązek podać: imię, nazwisko, termin oraz numer rezerwacji lub nazwę rezerwowanego pokoju.
- Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Ośrodka lub data wpływu gotówki do kasy.
- Ośrodek potwierdzi otrzymanie wpłaty zgodnie z obowiązującymi przepisami a na życzenie klienta wystawi fakturę VAT na dane podane w zapytaniu o rezerwację.
- Od daty wpływu zadatku na konto Ośrodka rezerwacja staje się zamówieniem i ma status rezerwacji gwarantowanej**. Podany termin pobytu i zamówionych usług jest wiążący dla obydwu stron tj. Ośrodka i klienta.
- Pozostałą kwotę za pobyt , klient wpłaca w dniu przyjazdu w recepcji – przed rozpoczęciem pobytu. Opłata 100% ceny za pobyt stanowi zawarcie umowy między klientem a Ośrodkiem na pobyt wg zamówienia.
- Odmowa wpłaty przez klienta 100% wartości pobytu w dniu rozpoczęcia pobytu – stanowi odstąpienie klienta od rezerwacji. Ośrodek zachowa wpłacony zadatek.
- Ośrodek ma prawo żądania od klienta kaucji w wysokości do 50% wartości ceny pobytu – tytułem zabezpieczenia. Kaucja jest zwracana klientowi po zakończenia pobytu. W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy – jest ona pomniejszana o wartość strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, hotel obciąży klienta równowartością użytkowania pokoju za cały okres wyłączony z użytkowania.
- Odmowa przez klienta złożenia kaucji – jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji i stanowi odstąpienie od rezerwacji. Ośrodek zachowa wpłacony zadatek.
- By móc korzystać z płatności ‚na pokój’ za dodatkowe usługi zamawiane w Ośrodku tj. w formie kredytu hotelowego płatnego w recepcji przy wyjeździe – klient zobowiązany jest w dniu przyjazdu w recepcji , do autoryzacji karty płatniczej na kwotę nie mniejszą niż ustaloną wspólnie kwotę, lub złożenie kaucji gotówkowej w tej wysokości.
- Umowa, którą stanowi zamówienie z potwierdzeniem rezerwacji – wygasa w dniu wyjazdu klienta, nie później niż w terminie podanym w zamówieniu.
* Rezerwacja wstępna-niegwarantowana
– to rezerwacja, którą Ośrodek będzie utrzymywał w swoich zasobach nie dłużej niż do zapytania o tę ofertę (co do terminu, zasobu lub okresu) przez innego klienta zdecydowanego dokonać wpłaty zadatku na konto. Okres ten jest podawany zwyczajowo w chwili rezerwacji w formie ilości dni.
** Rezerwacja gwarantowana
– usługi zamówione i zadatkowane przez klienta będą gotowe na jego przyjazd w określonym w rezerwacji terminie i zakresie. Gość może rozpocząć pobyt w dowolnym czasie pierwszej doby hotelowej z zadatkowanego terminu. W przypadku niedojazdu w czasie trwania pierwszej doby hotelowej – ośrodek nie będzie związany rezerwacją i zachowa wpłacony zadatek.
WARUNKI ANULACJI
- Anulowania rezerwacji klient może dokonać w każdym czasie.
- Anulowanie rezerwacji musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
- Anulowanie rezerwacji wstępnej-niegwarantowanej nie jest wymagane. Niemniej ułatwi pracę recepcji ośrodka.
- Anulowanie rezerwacji przez klienta po wpłacie zadatku, rezerwacji gwarantowanej:
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej na 60 lub więcej dni przed planowaną datą rozpoczęcia pobytu – ośrodek zwróci kwotę zadatku pomniejszoną o koszty bankowe;
– w przypadku rezygnacji z rezerwacji gwarantowanej dokonanej na mniej niż 60 dni przed datą planowanego przyjazdu i rozpoczęcia pobytu – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi – ośrodek wpłacony zadatek zatrzyma.
Ośrodek może jednak zaproponować klientowi inny termin realizacji pobytu w zakresie 180 dni, w miarę dostępności wolnych pokoi. Jeśli jednak rezerwacja dotyczy miesięcy letnich, długich weekendów i okresów świątecznych – wpłacone pieniądze nie podlegają zwrotowi ani nie mogą być wykorzystane na poczet innej rezerwacji. - Zmiana terminu rezerwacji o której mowa w pkt. 4 – zależy każdorazowo od indywidualnej oceny sytuacji przez ośrodek oraz możliwości dokonania zmiany. Ośrodek zastrzega, że zmiana terminu pobytu nie może narażać obiektu na straty, a postulat klienta zmiany terminu pobytu w żaden sposób nie wiąże Ośrodka.
- W przypadku skrócenia pobytu przez klienta, Ośrodek nie zwraca kosztów jednostronnego odstąpienia od zawartej umowy.
- Rezygnacja z rezerwacji dokonanej za pośrednictwem booking.com i innych internetowych pośredników odbywa się na zasadach określonych na stronie pośredników, z uwzględnieniem niniejszych regulaminów.
- Spory między klientem a Ośrodkiem rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Ośrodka.
RESIDENT RENE
Przewłoka 01.05.2015 r.